השר אקוניס: "יום חתימת ההסכם עם איראן – ייזכר לדיראון עולם" • הראיון המלא

    דוד לזר No Comments on השר אקוניס: "יום חתימת ההסכם עם איראן – ייזכר לדיראון עולם" • הראיון המלא
    20:26
    09.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו במסר תקיף: "אם נצטרך לעמוד לבד, נעמוד לבד"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר אופיר אקוניס מהליכוד התייחס הערב (רביעי) ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן ב'קול חי' להסכם הגרעין שנחתם אמש בווינה בין ששת המעצמות לאיראן ואמר כי "מספיק לקרוא את הסכם ולראות שאיראן היא המרוויחה הגדולה בפועל. מעתה יהיה המשך ליכולת שלה לפתח נשק להשמדה המונית, וזה איום לא רק על ישראל אלא גם על אירופה ועל ארה"ב, הרי לאיראן יש כבר טילים לטווח ארוך רק חסר פצצות גרעיניות שיהיו עליהם", אמר אקוניס ב'קול חי'.

    "דבר נוסף הרוויחו האיראנים מההסכם, חימוש הטרור, הסנקציות הכלכליות שהוסרו יממנו את החיזבאללה והחמאס ולצערי לא מבינים זאת לא בארה"ב ולא באירופה", הדגיש.

    "ישנם מדינות מסביבנו שמבינות את הסכנה האיראנית, למשל בתימן שם האיראנים היו מעורבים, גם בירדן היה ניסיון טרור של איראן", לדבריו של השר אקוניס, "האסלאם הקיצוני מרים את ראשו ומי שגורם לכך הוא ההתרפסות המערבית וכפי שהיה אמש בווינה, דבר שיביא לעידוד מוראלי ולעידוד ממשי שיקבל ביטוי בהעברת כספים זרים רבים למימונו של הטרור ולא לרווחתם של תושבי איראן אלא לחיזבאללה ולחמאס".

    השר אקוניס נשאל האם ישראל מתנגדת באופן עקרוני לכל הסכם עם איראן או ספציפית להסכם הזה? "אפילו בתוכנית שלך, כאן ברדיו אמרתי בעבר במפורש שישראל לא מתנגדת אוטומטית להסכם עם איראן אלא להסכם רע עם איראן. איראן לא מכירה בזכות קיומה של ישראל, הם אמרו זאת ביום שישי האחרון – הם לא רוצים לקבל את ההתערבות שלנו בהסכם".

    "אבל אנחנו, מאז המהפכה החומייניסטית אנחנו מכירים את זה, למדנו מההיסטוריה שכשרודן אכזרי ופאשיסטי מאיים להשמיד אותך – תאמין לו, פעם זה היה היטלר וכעת זה איראן", אמר השר.

    "איראן קיבלה שלל הטבות במו"מ התמוה הזה, זה יום דרמטי ביותר ה-14 ביולי 2015, ההיסטוריה תשפוט ואנחנו צריכים לחזות את העתיד, היום הזה ייזכר לדיראון עולם וההסכם הזה עוד יזעזע את העולם המערבי כולו. מבחינת האיראנים, ישראל עומדת ראשונה להשמדה, אבל בהמשך הם ירצו חופש מכולם".

    מהאיום האיראני עבר אקוניס והתייחס לפרסומים בימים האחרונים בדבר הצטרפותה בקרוב של 'המחנה הציוני' לקואליציה, "נתניהו אמר מיומה הראשון של הממשלה שהוא רוצה את הרחבתה, אני לא יודע על דבר ספציפי כזה או אחר וגם אם הייתי יודע לא בטוח שהייתי רוצה לשתף את המאזינים בזה, אבל ברור שטוב למדינת ישראל שיהיה לה חזית רחבה שתפגין אחדות מול אומות העולם, אם תהיינה מפלגות שיקבלו את הקווים של הממשלה – שיצטרפו אליה".

    "דווקא את ליברמן ומפלגתו אני רואה בהתרחקות מהקואליציה, ליברמן באופן תמוה ופוליטי תוקף באופן תמידי ואגרסיבי את הליכוד ואת העומד בראשה – נתניהו והוא מרחיק את עצמו מהקואליציה, אבל אם הוא יקבל את קווי היסוד של הממשלה אין סיבה לא לשתף אותו".

    אקוניס תקף את תוכנית האירוח והראיונות 'שתרבות' ואמר כי "מדובר באירוע תרבות שהפך להיות במה של השתלחות בממשלה בכל סוף שבוע".

    בסיום דבריו, התייחס השר אקוניס למשרד התקשורת שמנוהל בפועל על ידיו ואמר כי "לדאבון הלב ראש הממשלה בנימין נתניהו מעדיף כרגע להחזיק את תפקיד שר התקשורת. ביקשתי לקבל את התפקיד מלא-מלא".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות